Search This Blog

Monday, April 11, 2011

Sukan dan TV di Malaysia


  • Semalam berlangsung F1 GP Malaysia di Litar SIC Sepang. aku buka TV nak tengok kalau-kalau ada siaran langsung (atau tertunda) hampeh. kenapa tak ada haa....


  • yg akau tau TV indon (Saluran Global TV ada live telecast-itupun aku tak sempat tengok sebab aku otw back drp rumah mak mertua) Nak harapkan TV tempatan(TV1, TV2. TV3, NTV7, 8TV, TV9) hampeh. Astro je live telecast sport. Aku mana ada Astro!!!!


  • 'Ahhh teruk' betul la sekarang. EPL tak ada, F1 tak ada, MotoGP tak ada. Bola liga super pun x ada x silap aku. Apa yg ada?? Mentor. American Idol. Nanyi-nanyi, drama-drama adalah. Kalau macam ni macamana sukan di Malaysia nak maju. Kenapa?yg aku pelik tu, kat berita TV pun tak ada berita sukan ttg F1 ke, MotoGP ke, EPL dan sebagainya. Kalau hiburan tu anytime, 24jam, bila-bila masa boleh. apesal teruk sangat niii....pelik lagi, rancangan scoreboard pukul 12.30 malam. apesal? rancangan ni x blh jual keee??


  • Astro tu berapa persen jer daripada jumlah penduduk Malaysia ni yg melanggannya?? JADI, berapa ramai yg menontonnya. Budak-budak yg minat sukan tak dapat tengok siaran sukan, tak dapat nak ber'mimpi' jadi jaguh sukan macam aku dulu-dulu (walaupun aku tak jadi ahli sukan sekurang-sukrangnya aku mengimpikan (dream) untuk jadi ahli sukan dan aku percaya ramai ahli sukan yg berjaya sekarang ni bermula dgn mimpi atau impian).



  • Aku ingat dulu-dulu aku tengok di kaca TV acara2 sukan seperti Big League Soccer (Liga Inggeris), aksi perlumbaan motor 500cc (Mike Doohan, Kevin Schwantz, Wayne Rainey, Wayne Gardner dan sebagainya), NBA basketball (aku minat LA Laker yg ada pemain seperti Magic Johnson). Aku ingat tengok Piala Malysia, Pestabola Merdeka dengan abah dan adik-adik di rumah. Agak-agaknya sekarang ni kalau rumah takde Astro cam aku jangan harap la. Nak tengok gi kedai Mamak.


  • Tapi kira aku nasib baik la. Duduk kat Pasir Gudang ni dapat siaran TV indon. TV indon ada menayangkan EPL di saluran Global TV dan MNCTV. Untuk pengetahuan korang, kat rumah aku dapat juga siaran TV singapura. TV Malayisa - TV1, TV2, TV3, NTV7, 8TV, TV9 - jumlah 6 TV Singapura - Ch5, Suria, Okto, Ch8, Ch U, - jumlah 5 TV Indon - SCTV, RCTI, Global TV, MNCTV. TransTV, TVRI dan banyak lagi -sekurang2nya 7 saluran.


  • bayangkanla....

No comments:

Post a Comment