Search This Blog

Saturday, January 28, 2012

Kereta

kereta aku
bila meter sampai 100km/j jer
rasa bergetar kat kaki
side mirror esp sebelah kiri bergoncang

aku ke kedai tayar yg aku biasa pergi
kedai tayar kim heng belakang petronas

ah leng si tokey aku ajak test kereta
"ini drive shaft rosak ni" ujar ah leng
"bila lepas minyak mana ada goyang" tambah ah leng
ye, aku pun dpt rasa
"aiya, bush pun rosak la. kena tukar ni" tambah ah leng
"berapa semua ni, mau bajet la"
"bush baik punya empat ratus lebih, drive shaft seratus lebih"

aku terkasima
"waaa..semua enam ratus lebih la yaa.."
"aaah" jawab si ah leng
"nanti saya hantar la kereta aa, hari ni saya ada hal la" aku berhelah

lepas turunkan ah leng aku call cikgu izin a.k.a ah meng
official pomen aku kat kluang
aku pun ceritalah apa yg baru aku lalui

"eh mahal tu, driveshaft tu takyah tukar, aku boleh buat. bush pun boleh dapat separuh harga" tegas ah meng
"ok kalau gitu aku nak booking kau...raya cina nanti boleh tak?"tanyaku
"ok takde hal"balas ah meng

setel

No comments:

Post a Comment