Search This Blog

Friday, January 13, 2012

M.C.

selepas bertahun-tahun aku dpt MC
batuk2 dan sakit tekak

hantar anak mengaji aku pun ke klinik
kat klinik ada la 2-3 pesakit yg sdg tunggu giliran

tiba giliran aku, akupun masuklah ke bilik doktor
selepas saling sapa menyapa & mengucap salam
soalan standard doktor (puan doktor-biasa aku gi klinik ni doktornya lelaki tp hari ni doktornya perempuan la pulak!)
'sakit apa?' 'batuk, sakit tekak'
a'ada demam?' 'takde rasanya'

doktor lantas ambil alat pencatat suhu dan masukkan ke telinga aku
'maaf ye' kata doktor ketika memasukan alat ke telinga
boleh tahan sopan santun jugak doktor ni, friendly pun ye jugak
'emm takde demam'sambungnya

maka soal siasat doktor pun bermula kepada aku
sekali doktor tanya 'nak saya bagi rehat tak'
'mc la tu' getus hatiku
aku teragak-agak...nak ke tak nak...

doktor pun mula 'berkhutbah' betapa perlunya aku amik MC
akhirnya aku mengalah walaupun banyak kerja yg menunggu kat ofis tu..

aku sms kat cik isteri..."abg dpt mc sok'
cik isteri membalas ''yeay abg dpt MC..."
hehehehe

No comments:

Post a Comment