Search This Blog

Saturday, January 28, 2012

balik kampung

"Meng, raya cina aku tak balik la. belum gaji. sabtu lepas raya cina aku balik boleh"tanyaku

"ah nasib baik kau call. aku pun dah lupa. boleh, boleh. raya cina pun aku ada banyak kereta"jawab ah meng

sabtu jam 5 pagi aku kejut satu rumah
ikut pegi kuliah subuh kat bararah kemudian terus bertolak ke kluang

lepas kuliah sarapan dulu kat rosni cafe
aku mihun plus mee goreng, mama roti tampal anak2 roti boom sorang satu

tengok paper, "eh susu murahlah kat tesco", getus mama

apa lg jom kita singgah tesco

tesco masih lengang, jam sekarang 8.30 pagi
beli susu, buku nota dan jajan utk dimakan dalam kereta nanti

ahh...rasa letih betul pulak pagi ni
belakang badan rasa sengal-sengal
mata pedih dan kelat
mengampiri susur keluar sedenak aku dah tak tahan
"ma, bawak kereta boleh"
tukar driver, aku cuba lelap
tapi tidur2 ayam je

sampai kat kluang akhirnya
alhamdulillah

No comments:

Post a Comment