Search This Blog

Sunday, January 22, 2012

Team yang aku support

aku minat juga tengok bola
main taklah pandai sangat
boleh la main gitu-gitu jer
masa sekolah Form 5 kat SMSJ kluang dulu
aku pernah form satu tem bola utk liga sekolah
nama team tu, Horsemen Bandit
pecahan drp team Horsemen drp Form 4

berbalik kepada tajuk
team yg aku support utk liga domestik tentulah team negeri kelahiran
Aku org Pasir Gudang, support Johor FC (dan Johor FA)
utk EPL aku support MU
citer pasal MU, aku start support sejak tahun 1982
masa tu sedang berlangsung world cup
tak ingat kat mana, bila aku cari kat google rupanya kat Spain
budak2 pun sibuk la main bola tepuk
ala manila kad ke, kotak ubat nyamuk ke atau yg seangkatan
budak2 potong empat segi tepat lalu dilipat dua
kemudian tulis nombor dan lukis kalau rajin lagi

masa tu kawan-kawan aku pilih team seperti brazil, england, itali dsb
aku pulak pilih MU
aku pun tak tau kenapa
mungkin masa tu kalau tgk dalam paper selalu keluar team MU kut

aku kenal pemain seperti Norman Whiteside
pengurus seperti Ron Atkinson

itulah cerita bagaimana aku support MU

berbalik kepada tajuk lagi sekali
kat la liga, aku pilih Barca
kat piala dunia pulak aku pilih Argentia, kecuali Malaysia layak ke final
aku tak pilih Argentina lagi dah masa tu

No comments:

Post a Comment